Meillä on ruuhkaa, varaudu normaalia hieman pidempään toimitusaikaan. 


Uutisissa on infoa tehdastilauskaavojen toimitusajoista.

Puoti on normaalisti avoinna ma-ti 12-18, ke-pe 10-16 ja la 10-13. Tervetuloa Puodille!

Jyväskylän Kangaskauppa

Tietosuojaseloste

REKISTERISELOSTE / TIETOSUOJASELOSTE
Viimeisin muutos tehty 22.11.2018.

Tämä on Jyväskylän Kangaskauppa Oy:n henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste.

Rekisterinpitäjä:
Jyväskylän Kangaskauppa Oy
Nummipolku 9
40500 Jyväskylä
Y-tunnus: 2694399-8
Puhelin: 040-9603048
Sähköposti: info@jyvaskylankangaskauppa.fi

Rekisterin nimi:
Jyväskylän Kangaskaupan asiakasrekisteri


Henkilötietojen käsittelyn ensisijainen tarkoitus on asiakassuhteen hoitaminen (tilausten käsittely, toimitus ja jatkomarkkinointi). Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteena on asiakkaan suostumus. Asiakkaan ja yrityksemme välille syntyy sopimus sekä lakisääteiset velvoitteet, kun asiakas tekee verkkokauppaan tilauksen omilla henkilötiedoillaan.

Sähköisesti käsiteltävät rekisterin sisältämät tiedot ovat verkkokaupan palveluntarjoajan palvelimella suojattuna salasanoilla ja palomuureilla. Manuaalisesti ylläpidettävät aineistot sijaitsevat yrityksen tiloissa, jotka ovat aukioloaikojen ulkopuolella lukittu. Asiakkaan tietoja sisältävät paperit (mm. vanha kirjanpitomateriaali) hävitetään asianmukaisesti.


Asiakkaiden henkilötietoja käsittelevät:
- yrityksemme henkilökunta niiltä osin kuin työtehtävät niitä edellyttävät
- maksunvälittäjät (PayTrail, Klarna jne)
- pakettien toimittajat (posti, matkahuolto jne.)
- tilitoimisto
- verkkokauppamme palveluntarjoaja

Rekisterissä käsitellään seuraavia tietoja:
- etu- ja sukunimi
- yhteystiedot (postiosoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite)
- asiakasnumero
- yritysasiakkaiden y-tunnus
- tilaushistoria
- suoramarkkinointiluvat ja –kiellot
- sähköisten palveluiden ja sisältöjen hyödyntämistä koskevat tiedot (esim. uutiskirjeiden tilaaminen)
- mahdolliset asiakkuuden ja muun asiallisen yhteyden hoitamiseen ja yhteydenpitoon liittyvät tiedot (esim. toimitustiedot, palautteet, reklamaatiot sekä asiakaspalvelutapahtumien taltioinnit, kuten puhelimitse tai sähköpostilla sovitut tilaukseen liittyvät asiat)
- muu kanta-asiakkuus tai jäsenyys

Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä eikä sähköpostilistalle liittymistä. Tällöin rekisteriin jää vain kyseistä tilausta koskevat tiedot. Tietyt tiedot on säilytettävä laissa asetettujen velvollisuuksien vuoksi. Tällaisia ovat mm. kirjanpitolaki, joka määrittelee tiedolle pitkiäkin säilytysaikoja riippumatta siitä, sisältääkö aineisto henkilötietoja vai ei.

Rekisteriin erikseen asiakkaan pyynnöstä tallennettavat tiedot annetaan joko tilauksen tekemisen yhteydessä tai rekisteröitymällä verkkokaupassa. ​​​​​​Rekisteröitymisen yhteydessä pyydämme erikseen lupaa yrityksemme markkinointiin tai sähköisen uutiskirjeen vastaanottamiseen. Asiakkaat voivat omalla käyttäjätilillään käydä mm. rajaamassa omien tietojensa käyttöä sekä muuttamassa yhteystietojaan. Rekisterin tietoja ei luovuteta muille osapuolille esim. markkinointitarkoituksiin.

Sähköpostikirjeen voi halutessaan tilata verkkokaupan etusivulta (tähän tallentuu pelkästään sähköpostiosoite). Lisäksi uutisiamme voi saada liittymällä facebook-ryhmään https://www.facebook.com/jyvaskylankangaskauppa/ sekä instagram-ryhmään https://www.instagram.com/jyvaskylankangaskauppa/.

Tietojen luovuttaminen kolmansille osapuolille:
Rekisterin tietoja ei luovuteta muille osapuolille mm. markkinointitarkoituksiin tai ostokäyttäytymisen seuraamiseen.
Luovutamme joitakin välttämättömiä tietoja kolmansille osapuolille toimituksen takaamiseksi eli käyttämillemme tilausten jakajille (posti, matkahuolto jne.). Luotolla maksettaessa asiakkaan tiedot välittyvät myös luottopäätöksen yhteydessä luottoa myöntävälle taholle, mutta ne eivät tallennu Jyväskylän Kangaskaupan asiakasrekisteriin. Jokaisella taholla on omat tietosuojaselosteensa, joihin suosittelemme asiakkaidemme tutustuvan.
Lisäksi asiakkaan tilauksen tiedot saattavat välittyä tilaustuotteita tilattaessa esim. alihankkijaompelijalle. Jos tilauksen tietoja ei haluta luovuttaa ompelijalle, siitä on syytä ilmoittaa tilauksen tekemisen yhteydessä. Tällöin tilaustuotteen toimitusaika pitenee noin viikolla.

Asiakkaalla on oikeus:
- tarkastaa itseään koskevat henkilötiedot ja saada niistä halutessaan jäljennös
- vaatia virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä
- peruuttaa suostumus (esim. peruuttaa suostumus markkinointiin)
- pyytää käsittelyn rajoittamista tai vastustaa henkilötietojen käsittelyä eli voimme mm. poistaa tilin käytöstä, jolloin kyseisen asiakastilin tietoja käytetään sen jälkeen vain mm. kirjanpitolain osoittamiin velvoitteisiin
- tehdä valitus viranomaisille

Asiakas voi halutessaan tehdä tietojaan koskevan pyynnön ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme kirjalliseti esim. sähköpostilla. Pyynnön tulee olla riittävällä tavalla yksilöity, jotta asiakaspalvelumme voi todentaa asiakkaan henkilöllisyyden.


Palveluiden kehityksen ja lainsäädännön muutosten johdosta pidätämme oikeuden muuttaa tietosuojaselostetta. Merkittävistä muutoksista tietosuojaselosteeseen ilmoitetaan rekisteröityneille asiakkaille ehtojen päivityksen yhteydessä. Pienistä muutoksista emme ilmoita erikseen, mutta muutospäivämäärä ilmoitetaan tietosuojaselosteen otsikon alla tämän sivun yläreunassa. Asiakaspalveluumme voi olla yhteydessä sekä tietosuojaselosteeseen ja markkinointiin liittyvissä kysymyksissä.

Selaa tuoteryhmiä

Tietoa meistä

Haku

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Meillä on ruuhkaa, varaudu hieman normaalia pidempään toimitusaikaan.
Laitathan meille tekstaria tai whatsapp viestiä, jos tilauksellasi on kiire.



TALLENTAVA OSTOSKORI:
Verkkokaupan ostoskori on tallentava, mutta ei varaava. Ostoskoriin voi siis lisäillä tuotteita pidemmänkin ajan kuluessa, mutta kannattaa vielä ennen maksuun siirtymistä päivittää ostoskori varmistaakseen kaikkien tuotteiden saatavuus. Verkkokaupan minimiostoraja on 4,00€ eli ostoskorissa on oltava neljän euron edestä tuotteita ennen postikuluja.


VÄRIN VALITSEMINEN:
Tilaukseen tuleva tuotteen väri, koko tai muu muuttuva tekijä valitaan aina valitsemalla väri tuotevalikosta, ei kuvaa klikkaamalla.
Huomaathan että värisävyt saattavat toistua luonnossa eri tavalla kuin kuvassa. Myös eri erissä saattaa olla eroja värisävyjen välillä. Värisävyt saattavat vaihdella meistä riippumattomista syistä ja emme vastaa värisävyjen vaihteluista. Tilaa näytepala, jos värisävy on erityisen tärkeä. Lisätietoa näytepalojen tilaamiseen löytyy täältä toimitusehdoista aivan alareunasta.


KAAVAT:
Emme harmittavasti tilanpuutteen vuoksi pysty pitämään varastossamme kuin hajakappaleita tilauskaavoista Now Look, Burda, Minikrea, Vogue, Butterick, Simplicity ja McCall´s. Teemme tilauksen noin kerran kuussa muille tilauskaavoille, mutta McCall´s ja Vogue kaavojen tilausrytmi on noin 6-8 viikkoa. Jos tilauksessa on muitakin tuotteita kuin kaavoja, toimitetaan koko tilaus kaavojen saavuttua. Jos kaavaa ei ole Englannin varastossa, se tilataan Yhdysvalloista ja toimitusaika pitenee. Jos tilauksella on kiire, kannattaa kysellä etukäteen tarvitsemansa kaavan toimitusaikaa. Sähköpostitse saa lisätietoa näiden yritysten muistakin kaavoista, joita ei ole verkkokaupassamme esillä. Kaikissa tilanteissa voi pyytää apua asiakaspalvelustamme puhelimitse tai sähköpostilla.


TOIMITUS:

Tilaukset käsitellään saapumisjärjestyksessä. Tilausten toimitusaika on muutamista työ-/arkipäivistä noin viikkoon. Isommista ruuhkatilanteista ilmoitetaan verkkokaupan etusivulla ajankohtaisissa uutisissa. Välillä jono saattaa kuitenkin syntyä hyvinkin yllättäen. Kiireellisistä tilauksista kannattaa aina olla yhteydessä puhelimitse. Jos jostain syystä varastossa ei ole tilattua tuotetta, asiakkaaseen otetaan yhteyttä ensisijaisesti puhelimitse.

Pyrimme ekologisuuteen toiminnassamme ja kierrätämme pakkausmateriaaleja. On siis mahdollista, että tilaus pakataan esim. aiemmin käytössä olleeseen postituspussiin tai pahvilaatikkoon.

Tilaukset pakataan huolellisesti. Jos tilaus saapuu perille vaurioituneena, on sisällön kunto tarkistettava lähetystä vastaanotettaessa Postin / Matkahuollon / R-kioskin henkilökunnan läsnäollessa. Tiekuljetussopimuslain mukaan lähetyksen vahingoittumisesta on reklamoitava kuljetusyhtiölle luovutuksen yhteydessä, jos vähentyminen tai vahingoittuminen on ulkoisesti havaittavissa. Jos vaurio on tullut pakettiautomaatilla, on vauriosta tehtävä mahdollisimman pian (viimeistään 7 päivän kuluttua paketin noudosta) vahinkoilmoitus Jyväskylän Kangaskaupalle. Rikkoutuneesta paketista on aina hyvä ottaa kuva ennen avaamista. Myös mahdolliset sisällön vauriot on hyvä kuvata heti korvaushakemuksen liitteiksi. Jyväskylän Kangaskauppa ei vastaa vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolella olevien seikkojen vuoksi rikkoutuneista, viivästyneistä, vaikeutuneista tai kokonaan estyneistä toimituksista (esim. lakko).

Asiakkaan velvollisuus kuluttajana on aina tarkistaa heti tilauksen saatuaan myös sen oikeellisuus ja paikkansapitävyys sekä tuotteiden laatu (esim. kankaiden painojälki). Jos tilauksen sisältö on eriävä kuitin/laskun kanssa tai kankaissa reklamoitavaa, on asiakaspalveluumme otettava yhteyttä viimeistään 14 vrk:n kuluessa tilauksen vastaanottamisesta sähköpostitse tai verkkokaupan yhteydenotto lomakkeella. Tämän jälkeen ei tilauksen sisältöä koskevia reklamaatioita oteta vastaan. Yli metrin mittaisissa nauhoissa saattaa olla satunnaisesti "jatkokohta", jos nauha on tehtaan rullassa esim. nitojalla jatkettu. Toki otamme huomioon nauhan käyttötarkoituksen ja yleensä mittaamme tällöin nauhaan hieman lisää pituutta.

PAKKAUS- JA TOIMITUSTAVAT:

Kotimaahan toimitettaviin tilauksiin lisätään ostoskorissa pakkaus- ja toimituskulut. Jokaiselle tuotteelle on määritelty verkkokauppaan paino- tai tilavuusarvio. Järjestelmä lisää toimituskulut ostoskoriin automaattisesti. Toimitustapa näkyy aluksi SmartPost-pakettina, mutta toimitustapaa pystyy muuttamaan, kun on syöttänyt ostoskoriin omat tietonsa. Emme maksa takaisin mahdollisia tuplatoimituskuluja (lue lisää kohdasta lisätilaus välttyäksesi usealta postikululta) tai muita ylimääräisiä toimituskuluja esim. jos asiakas haluaa muokata tilauksen sisältöä tilauksen tekemisen jälkeen.

Yrittäjät: toimituskulut riippuvat toimitustavasta, pyydä tarvittaessa lisätietoa sähköpostitse.
Koulut: toimituskulut riippuvat toimitustavasta, pyydä tarvittaessa lisätietoa sähköpostitse. Meillä ei harmittavasti ole vielä verkkolaskutusmahdollisuutta.

POSTI:

Kirje 

Toimitetaan kotipostilaatikkoon, hitain toimitustapa.

Kirjeen toimitusaika vaihtelee keskimääräisesti 5 arkipäivää, mutta kirjeen kulkuun voi mennä pitkäänkin. Huom! Postin uudistuksen myötä useilla paikkakunnilla kirjepostia jaetaan vain joka toinen päivä, joten kirjeen toimitus voi kestää useita viikkoja! Tällä hetkellä Postiin voi tehdä reklamaation 4 viikkoa kirjeen lähettämisestä. Ota nämä seikat huomioon toimitustapaa valittaessa.


Pikkupaketti

Toimitetaan postin mahdollisuuksien mukaan kotipostilaatikkoon ja lähetyksessä on seurantakoodi.


Postipaketti ja pakettiautomaatti

Toimitetaan postitoimipisteeseen tai pakettiautomaattiin, sisältää seurantakoodin.

Tilauksen voi noutaa kätevästi oman lähikaupan aukioloaikana vaikkapa ruokaostosten yhteydessä. Lukon avaamiseen tarvittava koodi tulee asiakkaan antamaan puhelinnumeroon tekstiviestillä. On tärkeää syöttää oma puhelinnumero oikein. Tekstiviesti ei tule perille, jos numero on väärin.


Kotipaketti 

Toimitetaan kotiovelle, yksi jakeluyrityskerta, sisältää seurantakoodin.


SCHENKER:

DB Schenker Noutopistepaketti

Noutopisteet mm. R-kioskeilla ja K-kaupoissa, sisältää seurantakoodin.
Säilytysaika jopa 14 vrk. Kuljetusaika 3-5 arkipäivää.


MATKAHUOLTO:

Bussipaketti

Toimitetaan Matkahuollon omaan toimipisteeseen, sisältää seurantakoodin.
Toimitukset vain Matkahuollon omiin palvelupisteisiin. Kuljetusaika yleensä 1 vrk.

Lähellä-paketti 

Toimitetaan Matkahuollon lähipakettipisteeseen, sisältää seurantakoodin.
Noutopisteeksi voi tilauksen tekemisen yhteydessä valita minkä tahansa Matkahuollon lähitoimipisteen tai pakettiautomaatin (esim. K-market ja R-kioski). Kuljetusaika 1-3 vrk.


POSTNORD (tällä hetkellä tämä toimitustapa ei ole käytössä):

MyPack Collect

Noutopisteeksi voi tilauksen tekemisen yhteydessä valita minkä tahansa PostNordin lähitoimipisteen tai pakettiautomaatin (esim. K-market ja R-kioski).
Kuljetusaika 2-6 arkipäivää.

Lähiboksi

Lähiboksi on PostNordtin pakettiautomaatti, joka toimii VAIN mobiilisovelluksen avulla. Pakettia ei siis saa noudettua perinteiseen tapaan tekstiviestillä tai sähköpostilla vaan paketin saavuttua saapumisilmoitus tulee pelkästään mobiilisovellukseen. HUOM! Jos paketin tilaa lähiboksiin eikä vastaanottajalla ole mobiilisovellusta ja tilaus palautuu lähettäjälle, ei tilauksen loppusummaa palauteta vaan asiakkaan on valittava uusi toimitustapa ja maksettava uudet postimaksut. Postimaksut ja uusi toimitustapa tilataan täältä: Pakettilähetys
Kuljetusaika 2-6 arkipäivää.


NOUTO PUODILTA:

Kun tilaus on kerätty ja noutoa varten valmis, lähtee järjestelmästämme asiakkaalle ilmoitus sähköpostitse. Tilauksen voi noutaa myös ennen sähköpostin saamista tai aukioloaikojen ulkopuolella, mutta tästä on sovittava aina ennakkoon puhelimitse.

Puodilta voi tulla ostamaan tuotteita myös ilman verkkokaupan nettitilausta. Puodin aukioloajat löytyvät verkkokaupan etusivulta alareunasta. Lisäksi esim. lauantain aukioloajoista löytyy tietoa ajankohtaisista uutisista verkkokaupan etusivulta. Huomioithan, että kaikki verkkokaupan alennuskampanjat eivät ole voimassa Puodilla vaan pelkästään verkkokaupassa.


Lisätilaukset (löytyvät toimitustavassa kohdasta Nouto Puodilta)

Useampi tilaus yksillä toimituskuluilla. Näitä toimitustapoja voi käyttää vain, jos on olemassa myös postimaksullinen päätilaus, jota ei ole vielä lähetetty. Tilauksen tekemisen jälkeen ON LÄHETETTÄVÄ MEILLE TEKSTARI tai WhatsApp-viesti numeroon 0409603048. Viestissä ilmoitetaan, mihin tilaukseen lisä- / kimppatilaus viittaa, eli kenen tilaus on ns. päätilaus, ja ketkä muut samaan tilaukseen osallistuvat. Näin osaamme yhdistää tilaukset keskenään. Huom! Jos ilmoitusta ei ole tehty ja päätilaus on ehtinyt lähteä, perimme lisätilauksesta normaalit postikulut tai tilaus jää odottamaan seuraavaa ns. päätilausta.

Huomioithan, että kirjeenä tilattuun päätilaukseen voidaan yhdistää tuotteita vain, jos kokonaistilaus mahtuu edelleen kulkemaan kirjeessä. Ota tarvittaessa yhteyttä tarkemmista ohjeista lisätilauksen tekemiseen.

Ulkomaantilaukset: 

Toimituskulu määräytyy tilauksen painon sekä kohdemaan mukaan. Pyydä lisäinfoa maksuihin liittyen tarvittaessa asiakaspalvelustamme.


Shipping Abroad: We ship abroad. Please, send us an email info(at)jyvaskylankangaskauppa.fi for further info. Many thanks!


MAKSUTAVAT:

Verkkomaksu

    Verkkomaksulla maksettaessa ei tarvitse jäädä odottelemaan erillisiä tilauksen maksutietoja vaan tilaus maksetaan suojatulla ja turvatulla Klarna Checkout -palvelulla omassa verkkopankissa.

    Klarna-lasku, Klarna-tili ja Klarna-osamaksu
    Tilaus käsitellään suojatulla ja turvallisella palvelulla. Klarna-laskulla maksuaikaa saa 30vrk. Käteviä maksutapoja ovat myös Klarna-tili ja Klarna-osamaksu. Klarnalla maksettaessa emme pakkaa tilaukseen mukaan pakkauslistaa. Se tulee erikseen sähköpostiin Klarnan kautta.

    HUOM! Klarnan laskun luominen ei onnistu VPN-yhteydellä tai incognito-tilassa, koska Klarna tarvitsee "oikean" ip-osoitteen voidakseen myöntää asiakkaalle luottoa.


    Pdf-ennakkolasku sähköpostiin

    Laskutuslisä 10,00€

    Tilaukset pakataan ja lähetetään maksun jälkeen.
    Toimitusaika vaihtelee tilauksen käsittelytavan sekä pankkiliikenteen vuoksi. Asiakkaalle tulee automaattisesti tilauksesta lasku sähköpostiin. Ennakkolaskutilausta pidetään voimassa 7 vrk tilauksen tekemisestä, ellei asiakas erikseen toivo muuta. Tilaus lähetetään kahden työpäivän sisällä maksun siirryttyä tilillemme. Ennakkolaskulla maksettaessa tulee laskutuslisä tilauksen käsittelytavasta johtuen


    Käteinen

    Puodissa käyvät maksuvälineeksi käteisen lisäksi kaikki yleiset maksukortit (pankki- ja luottokortit).


    PALAUTUS/VAIHTO:

    Kankaat:

    Määrämittaan leikatuilla kankailla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta, tämä koskee myös valmispaloja. Kankaisiin sovelletaan kuitenkin samoja vaihto- ja palautusoikeuksia kuin tilaustuotteisiin eli jos tuote on viallinen, on asiakas oikeutettu hyvitykseen.

    Kankaiden reklamaatiot on tehtävä aina ennen pesua ja leikkaamista. Reklamaatioita ei yleensä käsitellä, jos virhe (reikä, silmukkapako, värivirhe) on huomattu leikkaamisen jälkeen tai virhe/värien leviäminen on ilmaantunut pesun aikana. Jos tilausta koskevaa mahdollista erimielisyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan, tulee kuluttajan olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.

    Leikkaamme kaikki kankaat leveyssuuntaisesti tehtaalta tulevien puolipakkojen mukaan, myös kudotut pellavat. Jätämme kuitenkin esim. pellaviin pienen ns. kankaan langansuunnan vinovaran. Tikatut kankaat sekä kudotut raidalliset kankaat leikkaamme kuitenkin raidan mukaan (vohvelikangas, tikkikangas, raitatrikoo, raitapellava jne.). Kudotut viskoosikankaat pyrimme saamaan lankasuoraan, ne revitään, jotta lankasuora säilyy esim. frillamekkoja varten. Osa puuvillakankaista ja flanelleistakin revitään lankasuoraan. Pyydä tarvittaessa apua kankaan menekin suhteen asiakaspalvelustamme.

    Etenkin yksiväristen kankaiden tehtaalta tulevien erien leveydet saattavat vaihdella useita senttejä. Poikkeavien tuotantoerien mittoja emme ilmoita erikseen vaan tuotteen kohdalla mainitaan tehtaalta saatu kankaan leveysmitta sekä neliöpaino. Jos leikkuusuunnitelma on tehty hyvin tarkasti tietyn kankaan leveyden mukaan, kannattaa ottaa yhteyttä ja varmistaa kankaan/värin leveys juuri sillä hetkellä olevasta varastotuotteesta ennen tilaamista. Verkkokaupan kuvat ovat myös viitteellisiä ja ne voivat poiketa johtuen tuotantoerästä tai käytössä olevan laitteen väriasetuksista. Tilaa tarvittaessa näytepala (ohjeet alla).

    Muut tuotteet:

    Asiakkaalla on oikeus palauttaa tilauksensa tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeuden käyttämiseksi asiakkaalla on ilmoitusvelvollisuus aina ennen palautusta sähköpostilla info(at)jyvaskylankangaskauppa.fi, jolloin annamme tarkemmat palautusohjeet. Palautukseen voi käyttää valmista lomakettamme, joka lähetetään sähköpostilla peruuttamisilmoituksen tekemisen jälkeen, mutta vapaamuotoinen sähköpostikin riittää kunhan siitä ilmenee palautukseen tarvittavat tiedot.

    Tuotteet palautetaan omakustanteisesti viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua palautusohjeen saamisesta. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää toteen, että palautus on tehty määräajassa esim. maksukuitilla. Asiakas vastaa tuotteiden palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista. Palautuksen voi tehdä Matkahuollon tai Postin (myös SmartPost) palvelujen kautta tai tuoda henkilökohtaisesti Puotiin Jyväskylään. Jos palautus tehdään asiakaspalautuksena Jyväskylän Kangaskauppa Oy:n laskuun, vähennetään tilauksen postikulut rahasumman palautuksen määrästä. Tämä siis koskee virheettömien tuotteiden palauttamista. Virheellisten, korjattavaksi tulevien ja väärin toimitettujen tuotteiden palautus on ilmaista.

    Tuotteiden on oltava palautettaessa tai vaihdettaessa myyntikuntoisia eli täysin käyttämättömiä (myös hajuttomia!) sekä alkuperäisissä pakkauksissaan. Seuraavilla tuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta: tilaustuotteilla, jotka erikseen tilataan, valmistetaan tai joita muunnellaan asiakkaan toivomusten mukaisesti, messuilta ja tapahtumista ostetuilla tuotteilla sekä ko. tilaisuuksiin toimitetuilla ennakkotilauksilla, Puodista ostetuilla aletuotteilla, laskettavilla neppareilla (muoviset ja metalliset) sekä kestositeillä ja kuukautiskupeilla. Määrämittaan leikatuilla tuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta (kuluttajaviranomaisen mukaan verrattavissa tilaustuotteeseen).

    Palautuksen koskiessa vain osaa tilauksen tuotteista, toimituskuluja ei palauteta. Jos tuote halutaan vaihtaa toiseen (eri kuin palautettava tuote esim. täysin eri valmistajan tuote), palautetaan vaihdettava tuote ja tehdään vaihdettavasta tuotteesta täysin uusi tilaus. Uudesta tilauksesta veloitetaan tilauksen mukaiset postikulut.

    NÄYTEPALOJEN TILAAMINEN:

    Joskus on vaikeaa tietää, minkä sävyistä verkkokaupassa oleva kangas on. Tähän on nyt ratkaisu: kutakin kangaslaatua, kuosia ja sävyä tilataan 1kpl. Tämän jälkeen valitaan toimitustavaksi Nouto Puodista ja kirjoitetaan tilauksen Jätä kommentti keräilijälle -kohtaan: Näytepalatilaus. Näin maksu tulee vain näytepaloista ja postikulut maksamme me. Näytepala ei ole koko kankaan levyinen pala, vaan sellainen, josta näkee kankaan värin ja sävyn sekä materiaalin. Palojen koot vaihtelevat, mutta ovat pääasiassa 8 cm x 8 cm kokoisia. Verkkokaupassamme on 4,00€ minimiostoraja eli kannattaa samaan lähetykseen tilata useampi näyte samantien. Jos kankaan minimiostoraja on 3kpl = 30cm, tilaa 3kpl ja ilmoita kassalla kohtaan "jätä kommentti tilauksen käsittelijälle" tieto asiasta niin poistamme tilaukselta 2kpl, jolloin myös tilauksen loppusumma muuttuu eli ylimääräinen hinta palautetaan.

    Jos näytepalan haluaa tilata muun tilauksen yhteydessä, kutakin näytettä tilataan 1kpl ja tilauksen Jätä kommentti keräilijälle -kohdassa mainitaan, että 1kpl = näytepalatilaus. Tällöin maksettavaksi tulevat tilauksen normaalit toimituskulut.

    Pakkaamme satunnaisesti myös tilauksiin näytepaloja. Etenkin kangastilauksiin laitamme joskus näytteitä sen hetkisestä valikoimastamme.

    MUUTA HUOMIOITAVAA:

    Tilaukset toivotaan tehtävän ensisijaisesti verkkokaupassa ostoskorin kautta. Tuotteita voi tilata myös sähköpostilla sekä puhelimitse, mutta näiden tilausten käsittely on hidasta.

    Tilauksia voivat tehdä verkkokaupassa täysi-ikäiset (18 vuotta täyttäneet) henkilöt. Henkilö- ja osoitetietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille eikä käytetä mainostukseen ilman asiakkaan lupaa. Varaston tilannetta yritetään pitää verkkokaupassa ajan tasalla mahdollisimman tarkkaan, mutta ruuhka-aikana päivitykset saattavat tulla parin päivän viiveellä. Siksi suosittujen tuotteiden kohdalla välttämättä tilattua tuotetta ei ole saatavana. Tilatun tuotteen puuttuessa varastosta otamme aina yhteyttä asiakkaaseen. Tuotteen voi vaihtaa toiseen vastaavaan, jättää tilauksesta kokonaan pois tai jäädä odottamaan uuden kuorman saapumista. Jälkitoimituksia ei ole. Tämä koskee myös tuotteita, jotka on merkitty varastoon saapuvaksi eli koko tilaus odottaa myöhemmin varastoon saapuvaa tuotetta.

    Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. Jyväskylän Kangaskauppa Oy pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin eikä vastaa mahdollisista virheistä tuote- tai hintatiedoissa. Mahdolliset uudet voimaantulevat tarjoukset eivät koske jo aiemmin tehtyjä tilauksia.

    Ostoskoriin käytetyt lahjakortit