TOIMITUSEHDOT

HUOM! Jos tilauksellasi on kiire, laita meille tekstiviesti tai WhatsApp viesti tilauksesi tehtyäsi. 
Emme pysty aktiivisesti seuraamaan tilausten erityismainintakenttään kirjoitettuja tekstejä,
mutta puhelimen viestejä luemme monta kertaa päivässä.

VÄRIN VALITSEMINEN:
Tilaukseen tuleva tuotteen väri, koko tai muu muuttuva tekijä valitaan aina valitsemalla väri tuotevalikosta, ei kuvaa klikkaamalla. Jos klikkaa kuvaa, saa ensimmäisenä valikossa olevan tuotteen.

PAKKAUS- JA TOIMITUSKULUT:

Kotimaahan toimitettaviin tilauksiin kuuluvat pakkaus- ja toimituskulut määräytyvät alla olevan taulukon mukaisesti. Jokaiselle tuotteelle on määritelty verkkokauppaan paino- tai tilavuusarvio. Järjestelmä lisää toimituskulut ostoskoriin automaattisesti. Toimitustapa näkyy aluksi SmartPost pakettina, mutta toimitustapaa pystyy muuttamaan, kun on syöttänyt ostoskoriin omat tietonsa.

Kirje 3,50€ (alle 250g painavat tilaukset) = Itella Pienlähetys
Matkahuollon paketit:
Bussipaketti 9,90€ (kaikki tilaukset painosta riippumatta)
Lähellä-paketti 9,90€ (kaikki tilaukset painosta riippumatta)

Postin paketit:
Pikkupaketti 7,50€ (alle 500g painavat tilaukset)
SmartPost 7.50€ (kaikki tilaukset painosta riippumatta)
Postipaketti 7,50€ (yli 500g painavat tilaukset)

Laskutuslisät:
Laskutuslisä 5,90€ (Klarna laskulla/tilillä tilattaessa)
Laskutuslisä 2,50€ (Ennakkolaskulla tilattaessa)
Laskutuslisä 5,00€ (Puhelin- ja sähköpostitilaukset)

Lisä- ja kimppatilaukset: ei postikulua, katso lisätiedot jäljempänä.

Yrittäjät: toimituskulut riippuvat toimitustavasta, pyydä lisätietoa sähköpostitse.
Koulut: toimituskulut riippuvat toimitustavasta, pyydä lisätietoa sähköpostitse.

Ulkomaantilaukset toimitetaan vain ennakkolaskulla ja toimituskulu määräytyy tilauksen painon sekä lähetettävän maan mukaan.

Shipping Abroad: We ship abroad. Please, send us an email info(at)jyvaskylankangaskauppa.fi for further info. Many thanks!

MAKSUTAVAT:

A. Klarna lasku, Klarna tili ja Klarna osamaksu

Nopein ja helpoin tapa tilata!

Klarnalla maksettaessa ei tarvitse jäädä odottelemaan erillisiä tilauksen maksutietoja vaan tilaus lähetetään muutaman työpäivän sisällä tilauksen saapumisesta. Tilaus käsitellään suojatulla ja turvallisella palvelulla. Klarna laskulla maksuaikaa saa 14vrk. Käteviä maksutapoja ovat myös Klarna tili ja Klarna osamaksu. Klarnalla maksettaessa emme pakkaa tilaukseen mukaan pakkauslistaa. Se tulee erikseen sähköpostiin Klarnan kautta.

B. Verkkomaksu

Verkkomaksulla maksettaessa ei tarvitse jäädä odottelemaan erillisiä tilauksen maksutietoja vaan tilaus lähetetään muutaman työpäivän sisällä tilauksen saapumisesta. Tilaus maksetaan suojatulla ja turvatulla Paytrail Oyj:n (entinen Suomen Verkkomaksut Oy) palvelulla omassa verkkopankissa. Maksuna käyvät myös yleisimmät luottokunnan kortit kuten Visa, Visa Electron ja MasterCard.

C. Ennakkolasku

Toimitusaika on pidempi tilauksen käsittelytavan sekä pankkiliikenteen vuoksi. Asiakkaalle tulee automaattisesti tilauksesta lasku sähköpostiin. Ennakkolaskutilausta pidetään voimassa 7vrk tilauksen tekemisestä ellei asiakas erikseen toivo muuta. Tilaus lähetetään kahden työpäivän sisällä maksun siirryttyä tilillemme. Ennakkolaskulla maksettaessa tulee 2.50€ laskutuslisä tilauksen käsittelytavasta johtuen.

D. Käteinen

Puodissa käyvät maksuvälineeksi käteisen lisäksi kaikki pankki- ja luottokortit. Alle 50€ ostoksia maksettaessa pankkikorttimaksuun tulee 1€ maksutapalisä.


E. Lisätilaus ja kimppatilaus
Näihin tilaustapoihin ei tule postikulua, mutta näitä toimitus-/maksuvaihtoehtoja voi käyttää VAIN, jos on ns. päätilaus jo sisällä, jota ei ole vielä lähetetty. Tilauksen tekemisen jälkeen ON LÄHETETTÄVÄ MEILLE TEKSTARI tai älypuhelimen WhatsApp sovelluksella viesti numeroon 0409603048. Viestissä ilmoitetaan mihin tilaukseen lisä-/kimppatilaus viittaa eli kenen tilaus on ns. päätilaus ja ketkä muut samaan tilaukseen osallistuvat. Näin osaamme yhdistää tilaukset keskenään. Huom! Jos ilmoitusta ei ole tehty ja päätilaus on ehtinyt lähteä, perimme lisä- ja kimppatilauksesta normaalit postikulut tai tilaus jää odottamaan seuraavaa ns. päätilausta.


TOIMITUS:

Tilaukset käsitellään saapumisjärjestyksessä. Tilausten toimitusaika on muutamia työpäiviä tilauksen maksusta. Ruuhkatilanteista ilmoitetaan verkkokaupan etusivulla ajankohtaisissa uutisissa. Jos jostain syystä varastossa ei ole tilattua tuotetta, asiakkaaseen otetaan yhteyttä ensisijaisesti puhelimitse. Tilausta tehdessä onkin puhelinnumeron syöttäminen tilauskenttään toivottavaa.

Pyrimme ekologisuuteen toiminnassamme ja kierrätämme pakkausmateriaaleja. On siis mahdollista, että tilaus pakataan esim. aiemmin käytössä olleeseen postituspussiin tai pahvilaatikkoon. Huom! Tilaus voidaan toimittaa myös kirjeenä vaikka toimitustapa olisikin jokin muu - näin tilaus tulee suoraan kotipostilaatikkoon. Tästä lisätietoa alempana kohdassa muuta huomioitavaa.

Tilaukset pakataan huolellisesti. Jos jostain syystä tilaus saapuu perille vaurioituneena, on tilauksen sisällön kunto tarkistettava lähetystä vastaanotettaessa postin/matkahuollon henkilökunnan läsnäollessa. Vauriosta on tehtävä vahinkoilmoitus postille/matkahuollolle, ei lähettäjälle. Jyväskylän Kangaskauppa ei vastaa vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolella olevien seikkojen vuoksi rikkoutuneista, viivästyneistä, vaikeutuneista tai kokonaan estyneistä toimituksista (esim. lakko).

Asiakkaan velvollisuus kuluttajana on aina tarkistaa tilauksen saatuaan myös sen oikeellisuus ja paikkansapitävyys sekä tuotteiden laatu (esim. kankaiden painojälki) heti tilauksen saatuaan. Jos tilauksen sisältö on eriävä kuitin/laskun kanssa tai kankaissa reklamoitavaa, on asiakaspalveluumme otettava yhteyttä viimeistään 14 vrk:n kuluessa tilauksen vastaanottamisesta sähköpostitse tai verkkokaupan yhteydenotto lomakkeella. Tämän jälkeen ei tilauksen sisältöä koskevia reklamaatioita oteta vastaan.

1. Kirje

Lähetykset toimitetaan pääasiassa esipainetuissa economy kirjekuorissa. Jos tilaus on esim. pikkupaketti, voidaan tilaus toimittaa myös useissa kirjekuoressa, jotta tilaus tulee suoraan kotipostilaatikkoon eikä tilausta tarvitse noutaa mistään toimipisteestä. Huom! Posti ei jaa kirjeitä tiistaisin (uusi postin toimitusaikataulu).

2. SmartPost

Postin SmartPost toimituspaikkojen määrä lisääntyy jatkuvasti. Tilauksen voi noutaa kätevästi oman lähikaupan aukioloaikoina vaikkapa ruokaostosten yhteydessä. Lukon avaamiseen tarvittava koodi tulee asiakkaan antamaan puhelinnumeroon tekstiviestillä. Tämä toimitustapa korvaa entisen maksikirjeen ja kolmeen kiloon saakka myös postin paketin. On tärkeää syöttää oma puhelinnumero oikein. Tekstiviesti ei tule perille, jos numero on väärin.

3. Pikkupaketti ja paketti

Postitse kulkevat yli 500g painavat tilaukset lähetetään Itellan Economy 16 pakettina. Tähän kategoriaan kuuluvat myös ns. pikkupaketit eli alle 500g painavat paksut tilaukset, jotka eivät kulje kirjeinä (vrt. entinen maksikirje). Tämäkin kategoria saatetaan toimittaa kirjeinä, jos sopivasti mahtuu (esim. kankaat).

Yli 500g painaville tilauksille voi valita toimitustavaksi postin lisäksi myös Matkahuollon bussipaketin tai Matkahuollon lähellä paketin. Bussipaketit saapuvat matkahuollon toimipisteisiin. Lähellä paketin noutopisteeksi voi tilauksen tekemisen yhteydessä valita minkä tahansa Suomen Lähikauppa Oy:n Siwa-, Valintatalo- tai Euromarket-myymälän.

4. Nouto Puodista

Tilaus aktivoidaan verkkokauppaan statuksella ”noudettavissa”, kun tilaus on kerätty ja noutoa varten valmis. Tästä lähetetään asiakkaalle ilmoitus sähköpostitse. 

Puodista noudettavan tilauksen voi maksaa valmiiksi saman tien tilausta tehdessä ilman lisäkustannuksia. Maksutavoiksi käyvät verkkomaksupainikkeiden (=oma verkkopankki) lisäksi, Klarna lasku, Klarna osamaksu sekä yleisimmät luottokortit. Maksetun tilauksen voi noutaa sovittaessa puodin aukioloaikojen ulkopuolella.

Puodista voi tulla ostamaan tuotteita myös ilman verkkokaupan nettitilausta. Maksuvälineinä toimii käteisen lisäksi myös pankki- ja luottokortit.

Puodin aukioloajat löytyvät verkkokaupan etusivulta alareunasta. 

PALAUTUS/VAIHTO:

Asiakkaalla on oikeus palauttaa/peruuttaa tilauksensa tai osan siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeuden käyttämiseksi asiakkaalla on ilmoitusvelvollisuus aina ennen palautusta sähköpostilla info(at)jyvaskylankangaskauppa.fi, jolloin annamme tarkemmat palautusohjeet. Palautukseen voi käyttää valmista lomakettamme, joka lähetetään sähköpostilla peruuttamisilmoituksen tekemisen jälkeen, mutta vapaamuotoinen sähköpostikin riittää kunhan siitä ilmenee palautukseen tarvittavat tiedot.

Tuotteet palautetaan omakustanteisesti viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää toteen, että palautus on tehty määräajassa esim. maksukuitilla. Asiakas vastaa tuotteiden palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista. Palautuksen voi tehdä Matkahuollon tai Itellan (myös SmartPost) palvelujen kautta tai tuoda henkilökohtaisesti Puotiin Jyväskylään. Jos palautus tapahtuu asiakaspalautuksena Jyväskylän Kangaskauppa Oy:n kustantamana, vähennetään tilauksen postikulut rahasumman palautuksen määrästä. Tämä siis koskee virheettömien tuotteiden palauttamista. Edelleen virheellisten, korjattavaksi tulevien ja väärin toimitettujen tuotteiden palautus on ilmaista.

Tuotteiden on oltava palautettaessa tai vaihdettaessa myyntikuntoisia eli täysin käyttämättömiä (myös hajuttomia!) sekä alkuperäisissä pakkauksissaan. Seuraavilla tuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta: tilaustuotteilla, jotka erikseen valmistetaan tai jota muunnellaan asiakkaan toivomusten mukaisesti, messuilta ja tapahtumista ostetuilla tuotteilla sekä ko. tilaisuuksiin toimitetuilla ennakkotilauksilla, Puodista ostetuilla aletuotteilla, alle kahden metrin kangas- ja nauhapaloilla, laskettavilla neppareilla (muoviset ja metalliset) sekä kestositeillä ja kuukautiskupeilla. Määrämittaan leikatuilla alle 3 metrin pituisilla kankailla ja nauhoilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta (kuluttajaviranomaisen mukaan verrattavissa tilaustuotteeseen). Palautusoikeus on kuitenkin kankaissa, joiden tilauksen määrä on vähintään 30kpl tai on lähetetty väärä kuosi/määrä.

Kankaiden reklamaatiot on tehtävä aina ennen pesua ja leikkaamista. Reklamaatioita ei käsitellä, jos virhe (reikä, silmukkapako, värivirhe) on huomattu leikkaamisen jälkeen tai virhe/värien leviäminen on ilmaantunut pesun aikana. Jos tilausta koskevaa mahdollista erimielisyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan, tulee kuluttajan olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.

Etenkin yksiväristen kankaiden tehtaalta tulevien erien leveydet saattavat vaihdella. Poikkeavien tuotantoerien mittoja emme ilmoita erikseen vaan tuotteen kohdalla mainitaan tehtaalta saatu kankaan leveysmitta. Jos leikkuusuunnitelma on tehty tietyn kankaan leveyden mukaan, kannattaa ottaa yhteyttä ja varmistaa kankaan/värin leveys ennen tilaamista. Verkkokaupan kuvat ovat myös viitteellisiä ja ne voivat poiketa johtuen tuotantoerästä tai käytössä olevan laitteen väriasetuksista. Tilaa tarvittaessa näytepala (ohjeet alla).

Palautuksen koskiessa vain osaa tilauksen tuotteista, toimituskuluja ei palauteta. Jos tuote halutaan vaihtaa toiseen (eri kuin palautettava tuote esim. täysin eri valmistajan tuote), palautetaan vaihdettava tuote ja tehdään vaihdettavasta tuotteesta täysin uusi tilaus. Uudesta tilauksesta veloitetaan tilauksen mukaiset postikulut.



NÄYTEPALOJEN TILAAMINEN:

Joskus on vaikeaa tietää, minkä sävyistä verkkokaupassa oleva kangas on. Tähän on nyt ratkaisu: kutakin kangaslaatua, kuosia ja sävyä tilataan 1kpl. Tämän jälkeen valitaan toimitustavaksi lisätilaus ja kirjoitetaan tilauksen lisätietoa kohtaan: näytepalatilaus. Näin maksu tulee vain näytepaloista ja postikulut maksamme me. Näytepala ei ole koko kankaan levyinen pala vaan sellainen, josta näkee kankaan värin ja sävyn sekä materiaalin. Palojen koot vaihtelevat, mutta ovat pääasiassa 8x8cm kokoisia.

Jos näytepalan haluaa tilata muun tilauksen yhteydessä, kutakin näytettä tilataan 1kpl ja tilauksen erityismaininta kohdassa mainitaan, että 1kpl = näytepalatilaus.

Pakkaamme satunnaisesti myös tilauksiin näytepaloja. Etenkin kangastilauksiin laitamme joskus näytteitä sen hetkisestä valikoimastamme.

MUUTA HUOMIOITAVAA:

Tilaukset toivotaan tehtävän ensisijaisesti verkkokaupassa ostoskorin kautta. Tuotteita voi tilata myös sähköpostilla sekä puhelimitse, mutta näiden tilausten käsittely on hidasta.

Asiakaskuntamme on pääasiassa pienten lasten vanhempia, joiden toiveesta tilaukset saatetaan toimittaa paketin sijaan myös useana kirjeenä suoraan kotipostilaatikkoon. Jos arvelee tilauksensa mahtuvan kirjeisiin ja haluaa kuitenkin noutaa paketin valitsemastaan toimipaikasta (eli ei halua vastaanottaa tilausta kirjeitse), siitä on hyvä ilmoittaa tilauslomakkeen lisätietoa kohdassa. Oletuksena käytämme kuitenkin toimitustapaa asiakkaidemme toiveiden mukaisesti toimitusta mahdollisimman lähelle. Kirjetoimituksesta ei tule lisäkuluja, mutta ei myöskään palauteta mahdollista pakettimaksun erotusta.

Tilauksia voivat tehdä verkkokaupassa täysi-ikäiset (18 vuotta täyttäneet) henkilöt. Henkilö- ja osoitetietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille eikä käytetä mainostukseen ilman asiakkaan lupaa. Varaston tilannetta yritetään pitää verkkokaupassa ajan tasalla mahdollisimman tarkkaan, mutta ruuhka-aikana päivitykset saattavat tulla parin päivän viiveellä. Siksi suosittujen tuotteiden kohdalla välttämättä tilattua tuotetta ei ole saatavana. Tilatun tuotteen puuttuessa varastosta voi sen muuttaa toiseen vastaavaan, jättää tilauksesta kokonaan pois tai jäädä odottamaan uuden kuorman saapumista. Jälkitoimituksia ei ole. Tämä koskee myös tuotteita, jotka ovat merkitty varastoon saapuvaksi eli koko tilaus odottaa myöhemmin varastoon saapuvaa tuotetta.

Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. Jyväskylän Kangaskauppa Oy pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin eikä vastaa mahdollisista virheistä tuote- tai hintatiedoissa. Mahdolliset uudet voimaantulevat tarjoukset eivät koske jo aiemmin tehtyjä tilauksia.